17 Maiiii!

Åh, jag är hemma i Sverige nu på blixtvisit, men måste köpa flytta-hemifrån-grejer till lägenheten.
Himla kul! (Not).
 
I alla fall, i lördags var det en mycket speciell dag i Norge - 17 Mai!
Första året jag firade, men framförallt inte den sista.
Det var helt otroligt! Alla var så fina i sina bunader, jag träffade alla underbara människor och dagen var perfekt.
Jag ska SÅ bli norsk när jag blir stor.
 
I Norge får man nämligen fira nationaldagen och sjunga nationalsången och ha deras flagga,
UTAN att vara patriot, Sverigedemokrat eller rasist. Det tycker jag är fint.
 

Började dagen klockan 8.00 med champagne-frukost hemma hos min chef Daniel!
 
Daniels vänner, kommer bara ihåg killen med glaset. Han hette Peder. Tror jag... Eh.. Han lukta gott i alla fall.
 
Fina, fina Nathalie!
 
Här är den stora paraden, borgeparaden tror jag den hette. Då försvann alla men jag träffade Stian i alla fall :)
 
I denna paraden så gick alla föreningar ifrån Sandefjord, samt alla russer. SÅ otroligt!

Här tar dessvärre bilderna slut, för att.. Ah, okej, jag drack alkohol för första gången sen nyår och blev lite fnittrig.
Men resten av kvällen var lika trevlig som eftermiddagen, STORT TACK till alla inblandade!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera hääär!:

Har du ett namn, din lille filur?:
Vill du bli ihågkommen, eller lika bortglömt som ett par svettiga strumpor i gympasalen?

Din E-post: (Bara jag som ser, sjukt sneaky!)

Har du en blogg? Tell me!:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0