Kolla på människor.

Jag åker buss i princip varje dag, vissa dagar längre än andra.
Men hur länge jag än sitter på bussen, så älskar jag att bara kolla på dom andra människorna som också åker.
Dom som kliver på, dom som kliver av, och dom som redan sitter där.
Att bara kolla fördriver tiden som fan.
 
Igår till exempel, då såg jag en kille som hade en egen liten show i de bakre sätena.
Han sjöng, dansade, rappade, lekte Eminem, hade "swaggaaah" som fan helt enkelt.
Underbart att se.
 
Och idag hoppade en 85-årig Carrie Bradshaw på bussen, och hon satte sig framför mig.
Hon luktade äkta tant (hudlotion och en liter parfym), hon kammade sina små lockar och kletade på extra läppstift.
Det var en riktigt elegant kvinna, faktiskt.
 
Och så satt jag där, själv. Blöt, hungrig, och lyssnade på musik.
Undrar då vad dom tänkte om mig, eller är det bara jag som analyserar allting?
 
 

Kommentarer

Kommentera hääär!:

Har du ett namn, din lille filur?:
Vill du bli ihågkommen, eller lika bortglömt som ett par svettiga strumpor i gympasalen?

Din E-post: (Bara jag som ser, sjukt sneaky!)

Har du en blogg? Tell me!:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0